• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 10 تیر 1398
کد مطلب : 62724
+
-

58 قربانی حوادث جاده‌ای در3 ماه

اخبار کهگیلویه و بویراحمد
58 قربانی حوادث جاده‌ای در3 ماه

مدیر کل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: حوادث جاده‌ای این استان در سه‌ماهه نخست امسال ۵۸ نفر را به کام مرگ کشاند. به گزارش ایرنا، «کامروز امینی» افزود: ۴۰ درصد از جان‌باختگان سوانح رانندگی کهگیلویه و بویراحمد معادل ۲۳ نفر امسال خرداد ماه جان خود را از دست داده‌اند.

سوانح جاده‌ای این استان در سال ۱۳۹۷، ۱۸۶ کشته بر جای گذاشت. جاده‌های کم‌عرض و خطاهای رانندگی از عوامل مختلف سوانح رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد از سوی کارشناسان اعلام شده است.
این استان با داشتن کمتر از ۱۴۰ کیلومتر بزرگراه و شرایط خاص توپوگرافی و کوهستانی یکی از استان‌های خطرناک در زمینه سوانح رانندگی است. در سال ۱۳۹۷ بیش از ۲۵ هزار گواهی در پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد صادر شد که بخش عمده‌ای از این اسناد در زمینه معاینات بالینی و جسد مربوط به نزاع‌ها و سوانح رانندگی بوده است.

مدیر کل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: گواهی‌های صادرشده پزشکی قانونی استان در زمینه‌های معاینات بالینی و جسد، آزمایش و کمیسیون‌ها بوده است. بر اساس سال‌نامه سازمان پزشکی قانونی کشور، کهگیلویه وبویراحمد در سال‌های اخیر در رتبه سوم میزان معاینات مراجعان با ادعای نزاع بر حسب جمعیت قرار داشته است، به طوری که این استان در زمینه میزان مراجعه و معاینه‌های نزاع به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ به ترتیب در رتبه دوم و سوم قرار گرفت. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید